Van marketingchaos naar rust, overzicht en resultaat

Voor ondernemers die impact maken tijdens een bijzondere fase van iemands leven. Krijg weer grip op jouw marketing. Geen losse eindjes meer, maar een plan dat werkt.

Kennismaking inplannen

Meer klanten, minder stress

Voelt jouw marketing als een verzameling losse eindjes? Geen structuur, geen overzicht en niemand die zorgt dat alles samenkomt? Of besteed je al taken uit, maar blijft het resultaat uit? En heb je eigenlijk geen idee wat er precies gedaan wordt en waarom? Je bent niet de enige. Veel ondernemers zoals jij worstelen met het vinden van rust en focus in hun marketing.


En daar kan ik je bij helpen!


Of je nu alles zelf doet of al samenwerkt met een team, ik help je om structuur, overzicht en rust te creëren. Samen maken we een helder plan én zorgen we dat het uitgevoerd wordt. Geen losse eindjes meer, maar een aanpak die echt werkt voor jouw doelgroep.

Ready for action?

Elke ondernemer en elk bedrijf is uniek, zeker als jij werkt zorgt voor bijzondere momenten in iemands leven. Daarom bied ik geen standaardpakketten, maar een maatwerkoplossing die volledig is afgestemd op jouw behoeften en doelen. Samen kijken we wat jouw bedrijf écht nodig heeft om marketing niet alleen goed te regelen, maar ook resultaat te laten opleveren.

"Sinds ik met Erika samenwerk bezoeken veel meer mensen mijn website en dit leidt weer tot meer verkopen. Dus eigenlijk verdient Erika zichzelf altijd weer dubbel terug."

- Aniek - Puur Power -


Wat ik voor je doe:

Ik maak jouw marketing simpel, overzichtelijk en effectief, door:


  • Structuur en overzicht: Geen chaos meer, maar een plan dat voor jou en jouw bedrijf werkt.


  • Resultaatgericht werken: Alles wat we doen, draait om groei en en natuurlijk resultaat.


  • Alles onder één dak: Van strategie en websitebouw tot campagnes en coördinatie.



  • Persoonlijke aanpak: Ik ben jouw rechterhand, sparringpartner en coördinator in één.


Kennismaking inplannen

Perfecte match?

  • Je bent zzp’er en doet alles zelf, maar merkt dat je marketing je meer energie kost dan het oplevert. Je zoekt iemand die structuur brengt en je ondersteunt bij de uitvoering. Of..

  • Je bent ondernemer met een klein team en wilt dat de marketing soepeler verloopt, met duidelijke regie en overzicht voor iedereen.

  • Je hebt behoefte aan een samenwerking waarin helderheid, betrouwbaarheid en goede communicatie centraal staan.

  • Je wilt een partner die niet alleen meedenkt, maar ook taken uit handen neemt en zorgt dat alles écht gebeurt.

  • Je vindt het fijn om te werken met een duidelijke structuur: van een intake en plan tot regelmatige check-ins en een gezamenlijke Asana-board voor overzicht.

  • Je zoekt een flexibele aanpak waarin we samen bepalen wie wat oppakt: jij, jouw team, ik of mijn team, altijd met de juiste expertise op de juiste plek.

Freebie

Content 5-daagse

Ontvang 5 dagen lang iedere dag een online training en opdrachten om de online performance van jouw business naar een hoger niveau te tillen, en meer klanten aan te trekken die écht bij jou passen. We gaan kijken naar jouw business, doelgroep, social media kanalen én website!

Coming soon

Meer lezen

Breng jouw marketing naar een hoger niveau!

door Erika de Ridder 12 mei 2025
Als ondernemer werk je met mensen in één van de meest bijzondere fases van hun leven: een zwangerschap, een huwelijk of misschien zelfs een verlies. Momenten vol emotie, keuzes en herinneringen. Dat vraagt om een andere manier van marketing, eentje die doordacht, empathisch én effectief is. In dit artikel laat ik je zien hoe je een contentplan maakt dat aansluit bij een doelgroep. Geen losse flodders, maar een strategie die raakt, blijft hangen en klanten op het juiste moment in beweging brengt. Begrijp de emotionele fase van je klant Voordat je ook maar één post maakt, is het belangrijk dat je weet voor welke fase je de content maakt. Het gaat niet alleen maar over wat ze doormaken, maar ook over wanneer ze waar toe bereid zijn. Bijvoorbeeld: Een vrouw droomt al van haar huwelijk, maar is nog niet gevraagd: ze i s nog niet koopbereid, maar heeft al wel een Pinterest-bord vol inspiratie. Yes, de vraag der vragen is gesteld, ze zijn verloofd: n u komt de overwhelming, wat moet er allemaal geregeld worden? Ze is all over the place en zoekt houvast in deze zoektocht, maar knopen doorhakken? Dat komt later. De eerste locatie is bezocht, de trouwdatum staat vast: nu komt er meer rust en kan ze keuzes maken. Ze is bereid om leveranciers te spreken, informatie te verzamelen en offertes aan te vragen. De meeste grote keuzes zijn gemaakt: nu is er ruimte voor de details en het persoonlijk maken van de dag. Hier wordt bewust gekozen voor mensen die ze vertrouwt, die haar ontzorgen. De dag komt dichterbij: z e wil bevestiging, overzicht en praktische ondersteuning. De keuze is gemaakt, nu gaat het over voorbereiding en emotionele geruststelling. De dag zelf is geweest: misschien wil ze herinneringen delen, foto’s terugkijken of anderen tips geven. Dit is een waardevolle fase om ambassadeurschap te stimuleren of nazorg aan te bieden. In je marketing- en contentstrategie wil je op de verschillende fases van jouw doelgroep inspelen. Wanneer je een of meerdere stappen overslaat, praat je langs je doelgroep heen. Je wilt juist laten zien dat jij in iedere fase jouw ideale klant begrijpt en ondersteunt. Kies hoofdthema’s die steeds terugkomen Voordat je content gaat maken, is het belangrijk om bewust keuzes te maken in wat je wel en niet deelt. Je hoeft niet álles te laten zien om persoonlijk te zijn, maar wél het juiste. Zeker wanneer je werkt met mensen in een kwetsbare of bijzondere levensfase, zoals rondom geboorte of verlies, is vertrouwen cruciaal. De persoonlijke klik speelt daarin een grote rol. Mensen kiezen sneller voor iemand bij wie ze zich op hun gemak voelen. Denk daarom goed na over wat jou typeert: welke gewoontes, kleine rituelen of voorkeuren maken jou herkenbaar? Misschien drink je altijd een kopje thee met je klanten, en heb je een voorliefde voor bijzondere smaakjes. Het lijkt klein, maar zulke details maken jou menselijk en herkenbaar. Laat die persoonlijke accenten bewust terugkomen in je content, zodat je jezelf laat zien op een manier die bij jou past. Combineer dat met inhoudelijke posts over wat je doet, waarom je het doet en hoe je inspeelt op de fase waarin je klant zich bevindt. Zo bouw je een contentstrategie met drie pijlers: persoonlijkheid voor de klik, waardevolle inhoud voor vertrouwen, en gerichte informatie voor conversie. Samen vormen die een natuurlijke route van kennismaken tot kiezen voor jou. Denk verder dan alleen het moment zelf Veel ondernemers focussen hun content op het moment dat iemand daadwerkelijk zwanger, verloofd of in rouw is. Maar jouw klant is vaak al véél eerder (onbewust) aan het oriënteren. Denk aan: Vrouwen die nog niet zwanger zijn, maar er wel over nadenken. Mensen die al positieve verhalen over jouw werk gehoord hebben van vrienden of familie. Koppels die trouwen pas over een jaar, maar nu al leveranciers volgen. 👉 De beslissing om met jou te werken wordt vaak al gevormd in die pre-fase. Zorg dus dat je ook dan zichtbaar en waardevol bent. Niet om te verkopen, maar om vertrouwen op te bouwen. Stop met traditionele sales praat Als jouw doelgroep in een emotioneel intense fase zit, werkt traditionele sales praat niet. Wat wél werkt? Echte verhalen van eerdere klanten Jouw visie op hoe je met gevoel én structuur werkt Behind the scenes: hoe jij voorbereidt, begeleidt en aanvoelt Je hoeft jezelf niet te overschreeuwen. Laat zien wie je bent en wat jouw aanpak uniek maakt. Vertrouwen verkoopt zichzelf, als je het de ruimte geeft. Sluit af met een zachte, duidelijke call-to-action Een gevoelige doelgroep betekent niet dat je geen actie mag vragen. Maar doe dit wel op de juiste manier. Denk aan: “Sla deze post op voor later” “Wil je hier meer over weten? Stuur mij gerust een DM." “Een keertje vrijblijvend kennismaken om te kijken of er een wederzijdse klik is? Dat kan! Klik hier om deze in te plannen." "Ontvang nu de checklist voor een stijlvolle huwelijksdag" Klaar voor een contentplan dat werkt? Marketing voor gevoelige doelgroepen vraagt om een andere aanpak. Eén die niet alleen slim is, maar ook zacht en menselijk. Met een goed contentplan sta je niet alleen steviger in je zichtbaarheid, maar help je je klant écht verder.
door Erika de Ridder 25 februari 2025
Al startende ondernemer heb je vaak nog niet het budget om alle taken uit te besteden. Er komt veel op jouw bordje, dit betekent dat je tools nodig hebt om het werk makkelijker te maken! Met deze tools zorg jij ervoor dat jij jouw werk overzichtelijk houdt, professionaliseert en zelf uit kunt voeren. Welke tools gebruik jij al? Asana Wanneer je start met ondernemen komt er onwijs veel op je af. Om een beetje orde te houden in de chaos, is er Asana. Mijn steun en toeverlaat! In deze app kun je alle taken noteren die je in gedachten hebt. Je kunt dit in verschillende projecten verdelen en op een datum zetten, waardoor er een agenda ontstaat. Daarnaast kan je met teams werken. Ideaal wanneer je samenwerkt met verschillende mensen om taken aan elkaar toe te schrijven. Wanneer je een taak hebt afgerond markeer je dit. Op deze manier heb je een super handig overzicht van waar jij en eventueel je teamleden mee bezig zijn. Canva Je hoeft geen creatief genie te zijn om iets creatiefs te maken, dat bewijst de tool Canva wel. Wil je social media posts, visitekaartjes of misschien een e-book maken? Dit kan allemaal op deze site. Je kunt hier gratis een account aanmaken en de mooiste creaties maken. Een handige tool hierbij is ook de Chrome-extensie Eye Dropper color picker. Hiermee kun je van iedere kleur die jij op je computer ziet, de kleurcode achterhalen. Deze kleurcode kun je vervolgens weer in Canva gebruiken om consistentie te krijgen in de kleuren die je gebruikt. Het fijne aan deze tool is dat je gebruik kunt maken van sjablonen, hierdoor is het ook zonder creatieve geest mogelijk de mooiste creaties te maken. MailBlue E-mailmarketing is een krachtig middel om jouw klanten betrokken te houden en sales te genereren. MailBlue, de Nederlandse variant van ActiveCampaign, biedt geavanceerde mogelijkheden om gepersonaliseerde e-mailcampagnes op te zetten. Hiermee kun je geautomatiseerde e-mails versturen, segmenteren op basis van gedrag en leads opvolgen zonder dat je hier veel tijd aan kwijt bent. Een must-have voor iedere ondernemer die serieus aan de slag wil met e-mailmarketing. Planoly De tool om jouw Instagram posts in te plannen. Hier kun je gratis gebruik van maken tot een bepaald aantal post per maand. Let er dus wel op dat je de posts alleen aan de app toevoegt als je zeker weet dat je hem wil gebruiken. Je kunt natuurlijk ook voor een betaald account kiezen, dan kun je zo veel posts plaatsen en verwijderen als je wilt. Ook kun je meerdere accounts koppelen, waardoor je verschillende Instagram-kanalen kunt beheren. Niet alleen je feed kun je hiermee inplannen, ook je stories! Sinds een tijdje kun je met Planoly ook je Pinterest posts inplannen, ideaal dus! Google Analytics Je kunt natuurlijk 101 dingen doen om meer klanten te krijgen. Super als dit je uiteindelijk ook lukt. Maar waar komen deze klanten vandaan? Welke acties hebben online nu echt tot resultaten geleid en welke absoluut niet? In Google Analytics kun je precies zien hoe jouw website presteert en welke doelen op welke manier worden behaald. Komt het meeste verkeer via een e-mailcampagne of juist via Google Search? Worden via deze kanalen ook het meeste doelen behaald? Zo kun je kijken waarin je door moet investeren en waarin juist niet. Daarnaast kun je uit Google Analytics heel veel informatie vinden over de bezoeker. Moneybird Super belangrijk, boekhouding. Zeker niet mijn favoriet, ik knijp dan ook echt in mijn handjes met een hele goede boekhouder. Maar administratie is super belangrijk, ook wanneer je een boekhouder hebt. Dus boekhouder of niet, zorg dat je je zaken op orde hebt. Met Moneybird kun je facturen versturen en ontvangen. Zo weet je precies wat er nog open staat aan betalingen. Ook kun je hier al je bonnetjes in opslaan, zodat je deze niet verliest. Keyword Planner - Google Ads Het is belangrijk inzicht te hebben in het zoekgedrag van jouw doelgroep. Aan de hand hiervan kun je blogartikelen gaan schrijven en pagina’s gaan maken. De Keyword Planner van Google Ads is hier perfect voor. Je hoeft niet per se advertenties te hebben lopen, maar je moet wel een account hebben. Hierin kun je verschillende zoekwoorden waarop jij denkt gevonden te willen worden invoeren. Google geeft zelf ook een heel aantal alternatieven, super handig! Kijk goed naar het zoekvolume en welke woorden voor jou relevant zijn. Een zoekwoordcombinatie met een koopintentie is bijvoorbeeld ook super interessant, ook al is het zoekvolume hierop vaak lager. ChatGPT Als ondernemer moet je vaak teksten schrijven, brainstormen over ideeën en snel informatie opzoeken. ChatGPT is hierbij een geweldige tool. Of je nu een pakkende social media post wilt maken, een blog wilt laten opstellen of een marketingstrategie wilt bedenken, ChatGPT helpt je snel en efficiënt. Met deze AI-tool kun je teksten genereren, herschrijven en optimaliseren, waardoor je kostbare tijd bespaart en altijd sterke content hebt. Zorg ervoor dat je de juiste prompts gebruikt en ChatGPT is je beste collega!
door Erika de Ridder 19 februari 2025
Wist je dat hoe langer iemand op jouw post blijft ‘hangen’, dit een positief effect heeft op het Instagram algoritme. Dit laten ‘hangen’ kun je stimuleren door gebruik te maken van goede captions. Voor het algoritme is het ook belangrijk dat er interactie is met je publiek. Ook hiervoor is je caption essentieel! Maar hoe pak je dit aan? Hier komen een aantal praktische tips om je op weg te helpen. Microbloggen Microbloggen onder je post is een geweldige manier om de lezer langer bij je post te houden en interactie uit te lokken. Microbloggen houdt in dat je onder je post een korte blog plaatst. Dus een verhaal, vaak met een persoonlijke touch om je bezoeker te inspireren, informeren of aan te zetten tot een actie. Vergeet daarom ook niet een Call to Action toe te voegen. Dit kan bijvoorbeeld door een vraag te stellen, zodat mensen op je post gaan reageren. Wat weer zorgt voor interactie. Dit vindt het algoritme geweldig en zo maak je kans om op de Explore pagina terecht te komen, wat betekent dat nog meer mensen je zien! Maar er is meer, want hoe schrijf je nu een goede caption? Maak direct indruk De eerste regel van je caption is essentieel. Deze moet direct de aandacht trekken. Let erop dat je iets opvallends zegt of toevoegt, nog voordat de tekst automatisch wordt afgebroken. Zorg dat dit altijd in beeld is voor de kijker. Begin bijvoorbeeld met opvallende statistieken. Wist je dat australië breder is dan de maan? (emoticon, emoticon) en daarna een tekst over bijvoorbeeld een reis je jij hebt gemaakt of wilt gaan maken of juist over de maan. Het is maar een voorbeeld ;). Of je kunt een emotionele reactie oproepen voor iets over jezelf te delen. ‘En toen zag ik het niet meer zitten’ ‘Ik wist dit gaat mij lukken, alleen nog niet hoe’. Probeer de lezer te triggeren om door te lezen. Call to Actions Je kunt ook heel direct vragen om een actie aan het begin van je caption om de aandacht te trekken. Bijvoorbeeld: Double tap als jij deze dag gaat rocken (emoticon)! Wat je ook doet probeer altijd een call to action toe te voegen aan je caption. Stel bijvoorbeeld aan het eind van jouw microblog een vraag, om interactie uit te lokken. Maak je vraag niet te ingewikkeld, waardoor het gemakkelijk is voor de kijker om te reageren. Je kunt ook gebruik maken van een keuze. Bijvoorbeeld: Pizza of pasta? Met daarachter weer een stuk tekst over wat jou keuze is of over het feit dat keuzes maken soms heel lastig is. Je kunt ook mensen iemand laten taggen, bijvoorbeeld om kans te maken op een actie die je hebt bedacht. De meest gebruikte call to action is denk ik wel Link in Bio! Hiermee probeer je mensen naar de website te leiden. Let er wel op dat de link in bio gaat naar de pagina waar je het over hebt in je laatste post. Zorg er voor dat de Call to Action opvalt. Dit kun je doen door emoticons, maar ook door de kiezen voor een ander lettertype of opvallende leestekens. Gebruik witruimte Zeker wanneer je gaat microbloggen onder je post is het belangrijk dat de tekst prettig leesbaar blijft. Gebruik daarom af en toe een witregel, waardoor de tekst opgesplitst wordt. Maak het persoonlijk en passend bij je brand Zorg dat je een duidelijke stijl hebt die bij jou en je merk/bedrijf past. Het is belangrijk herkenbaar te zijn voor mensen, zodat ze direct zien dat jij het bent. Persoonlijkheid laten zien is misschien wel de eenvoudigste manier om jezelf te onderscheiden, maar voor sommige ook een grote stap. Believe me, het is het waard om hiervoor uit je comfortzone te stappen. Het is gewoon een kwestie van doen. Vind je het lastig om je caption te schrijven op een manier die bij je past? Bedenk dan een onderwerp en spreek hierover een stuk in op je telefoon. Luister dit vervolgens terug en verwerk dit in je caption, zoals je het ook sprekend formuleert. Hierdoor sluit je tekst aan bij hoe jij ook in het echte leven spreekt. Nog een bijkomend voordeel door je persoonlijkheid te laten zien, is het voor mensen gemakkelijker een berichtje te sturen of te reageren onder je bericht. Men heeft het idee jou te kennen, waardoor de drempel een stuk lager is. Kies je thema’s Heb je vaak geen idee waar je nu weer iets over moet delen? Begin altijd met een strategie maken, hierin komen een paar focusthema’s naar voren waar jij je aan vast kunt houden. Door focusthema’s te kiezen waarover jij informatie/inspiratie deelt, weet de volger wat hij kan verwachten. Dat is prettig en een reden om je te gaan volgen wanneer iemand interesse heeft in een of meer van jouw thema’s. Voor mij is dat bijvoorbeeld: Ondernemen en marketing met een focus op content. Dit zijn onderwerpen die passen bij mijn bedrijf en mijn interesses. Vervolgens heb ik een lijst gemaakt met allemaal onderwerpen die bij de thema’s aansluiten. Wanneer ik even geen inspiratie heb, pak ik deze erbij. Hashtags Hashtags zijn onmisbaar op Instagram. Je wordt erdoor beter vindbaar en komt makkelijker in contact met mensen met dezelfde interesses. Dit zijn interessante potentiële volgers, omdat zij oprecht geïnteresseerd zijn. Wat weer kan zorgen voor meer interactie. Maar, zorg dat je caption niet verstoord wordt door allerlei hashtags. Plaats de hashtags daarom zoveel mogelijk onderaan in je caption, met een of meerdere witregels ertussen. Je kunt er ook voor kiezen het als een reactie handmatig onder je post te plaatsen, zo staan ze het helemaal niet in je bericht genoemd. Hierdoor word je beter vindbaar, maar houd je de leesbaarheid goed. Werk vooruit Wanneer je op moment supreme de caption nog even moet bedenken, is de kans groot dat er niet meer uitkomt dan een vraag en een emoticon. Daarom is het fijn je post te plannen. Dit betekent niet dat je alles in moet plannen voor de komende maanden en automatisch moet laten posten, zodat jij niets meer hoeft te doen. Zeker niet! Het algoritme ziet ook hoeveel jij aanwezig bent en reageert op anderen. Maar, maak wel gebruik van een planning om bijvoorbeeld een moment in de week je captions te schrijven voor de volgende twee weken. Zo heb je altijd een post klaar staan en neem je echt even de tijd na te denken over wat je wilt vertellen. Het is natuurlijk niet zo dat je perse de geplande post moet gebruiken. Persoonlijk vind ik het belangrijk om te kunnen delen wat op dat moment goed voelt of past bij het moment. Toch is het fijn een soort database te hebben met mooie post en bijpassende captions om te posten om uit te kunnen kiezen. Dus plan een moment in de week om hiermee aan de slag te gaan. Ik gebruik zelf de gratis tool Planoly. Later is ook een fijne tool om dit mee te doen. Vergeet de caption in je stories niet Veel mensen kijken stories zonder geluid. Wanneer jij hier geen extra tekst aan toevoegt met daarin kort waar de story over gaat, is het voor veel mensen niet interessant. Het is even iets meer moeite, maar zo ontzettend waardevol voor je kijker. Dit doe ik wel op het moment zelf, omdat ik mijn stories iedere dag op neem. In Planoly kun je ook je stories opslaan met bijbehorende tekst voor wanneer je vooruit wilt werken. Super handig als er een drukke week aan komt en jij alvast je stories met teksten klaar hebt staan. Zoals bij veel is het dus ook bij het schrijven van de caption belangrijk om persoonlijkheid te laten zien. Neem er echt even de tijd voor om de content te schrijven, blijf jezelf. Dit zorgt voor authenticiteit. En neem de kijker mee in een verhaal met een call to action voor meer interactie. Het kost even iets meer tijd, maar het levert je gegarandeerd meer op dan wanneer je random post blijft plaatsen zonder enige gedachtegang.