9 manieren om meer website bezoekers te krijgen

1. Content marketing 

Content marketing betekent dat je waardevolle content maakt en deelt met je doelgroep. Deze marketing techniek is bedoeld om je doelgroep aan te spreken en aan je te binden. Het fijne aan content marketing is dat je de content op je website kan plaatsen en direct kunt gebruiken voor verschillende social media kanalen en het is ook nog goed voor je SEO! Een win, win, win situatie als je het mij vraagt. Door je content op de juiste manier in te zetten wordt je veel zichtbaarder voor je doelgroep. Meer weten over content marketing? Lees dan het artikel hoe werkt content marketing

2. Gastbloggen

Een goede manier om meer online bekendheid te krijgen en meer websitebezoek te genereren is door de gaan gastbloggen. Ga op zoek naar relevante blogs waar jouw doelgroep interesse in heeft. Soms wordt er zelfs op de blog zelf vermeld dat je, je kunt aanmelden als gastblogger. Door op andere relevante website jouw kennis te delen, met uiteraard een link naar jouw website, komt de doelgroep nog sneller met jou en je website in aanraking. Ook geeft de link naar je website weer waarde mee, wat goed is voor je SEO. 

3. Pinterest  

Pinterest verdient een aparte vermelding, omdat dit het enige social media platform is waarbij mensen gestimuleerd worden naar een relevante pagina te gaan. Waar Facebook, Instagram en LinkedIn proberen de bezoeker zoveel mogelijk binnen het eigen platform te houden, is Pinterest juist het platform om meer websitebezoek te verkrijgen. Zorg dat je voor je eigen pins een duidelijk herkenbare lay out hebt. Dit kun je gemakkelijk doen met de gratis tool Canva. Het is de bedoeling dat je jouw volgers inspireert met relevante content, van jezelf maar ook van anderen. Je kunt gemakkelijk een business account aanmaken waardoor je alle statistieken kunt bekijken. 

4. SEO

SEO hier kan ik een heel boek over schrijven. Dit is een goede manier om gratis verkeer naar je website te kijken. Maar, zoals Rome ook niet in een dag gebouwd is, kost ook een goede positie binnen Google tijd en energie. Waar je bij een gastblog direct resultaat kunt zien, kan het bij zoekmachine optimalisatie wat langer duren. Maar, als je eenmaal de juiste posities te pakken hebt krijg je gegarandeerd meer website verkeer. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je op relevante zoekwoorden gevonden wordt. In het ebook ‘Het grote SEO starters handboek’ leg ik je stap voor stap uit hoe je dit doet. Je krijgt daarbij ook handige tips, handvatten en templates, zodat jij direct aan de slag kunt met je eigen SEO strategie. 

5. SEA 

Wanneer je niet het geduld hebt om op de SEO resultaten te wachten, is SEA een goed idee. SEA staat voor Search Engine Advertisement, dit zijn de advertenties binnen Google. Hiermee kun je gemakkelijker de beste posities binnen Google krijgen, een klein puntje: dit is kost geld. Door Google Ads (vroeger Google Adwords) in te zetten, kun je gemakkelijk advertenties maken, budgetten beheren en direct meer websitebezoek verkrijgen. Let er wel op dat de landingspagina die je voor de advertenties gebruikt, aansluit bij de advertentie zelf. Houd hierbij altijd het doel van de advertentie in de gaten en de vraag van de doelgroep, zodat de advertentie en de landingspagina hier zo goed mogelijk bij aansluiten. 

6. Actief op Social Media 

Social Media, ik heb er een haat-liefde verhouding mee, maar dat het werkt staat vast. Je moet het alleen wel op de juiste manier aanpakken. Door zichtbaar te zijn op social media kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter, laat je jezelf iedere keer weer zien aan je doelgroep. Hierdoor blijf je top-of-mind en kan je potentiële klant jou beter vinden. 

7. E-mail marketing 

Naast de social media kanalen is ook e-mail marketing van belang. Door een e-maillijst op te bouwen met mensen die interesse hebben in het onderwerp waarbij jij ze kan helpen, kun je deze groep gemakkelijk aanspreken. Mocht Facebook er bijvoorbeeld in eens mee ophouden en jij bent volledig afhankelijk van dit platform, heb je toch een probleem. Door ook mailadressen te verzamelen heb je altijd de mogelijkheid mensen in jouw doelgroep aan te spreken. Je bent hierdoor minder afhankelijk van een platform. Door e-mailmarketing kun je gemakkelijk een mail sturen met aanbiedingen, nieuwe producten of veranderingen in het bedrijf. 

8. ‘Influencer’ marketing

Wat is er nu mooier dan wanneer andere mensen jouw product of dienst aanraden? Dit komt natuurlijk veel betrouwbaarder over dan de welbekende WC-eend methode. ‘Wij van WC-eend adviseren WC-eend.’ Door influencers aan je te binden en hen te vragen over jou te vertellen vergroot je jouw zichtbaarheid. Tegenwoordig zie je ook veel meer micro-influencers. Hoe groot of klein het bereik ook is, een van de belangrijkste zaken is dat de content bij jouw doelgroep terecht komt. Dus een account met 10K volgers totaal buiten jouw doelgroep is een stuk minder interessant, dan een account met 1K volgers die precies jouw doelgroep vertegenwoordigt. 

9. Vergeet offline niet te promoten

Yes, we lijken tegenwoordig bijna alleen nog maar online te zijn. Hierdoor focussen bedrijven zich steeds meer op online promotie. Toch moet offline niet vergeten worden! Een mail verdwijnt al snel in de spam inbox of in de prullenmand. Wanneer je een magazine, flyer, boek, ansichtkaart, etc, fysiek toestuurt, kan het best zijn dat deze een tijdje op de keukentafel blijft liggen. Dit is natuurlijk alleen interessant als jouw offline promotie echt waarde biedt. Ook de zichtbaarheid op billboard, netwerkclubs en radio kunnen effectief zijn. Het nadeel hieraan is wel dat het vaak lastig meetbaar is wat voor impact dit heeft op je website bezoek. 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *