3 type website bezoekers

3 type website bezoekers

Er zijn 3 type website bezoekers waarmee jij rekening moet houden bij het schrijven van je webteksten. Je wilt namelijk iedere bezoeker geven waar die naar op zoek is en niemand afschrikken met de content die je deelt. 

3 seconden bezoekers

De 3 seconden bezoekers zijn de bezoekers die recht op hun doel afgaan. Ze weten waarvoor ze komen en willen direct overgaan tot actie. Dit zijn vaak bezoekers die je website al vaker hebben bezocht of die jou al lange tijd op social media volgen en nu de stap willen nemen om in te gaan op jouw aanbod. Voor deze bezoeker is het essentieel dat jij  een button zo ver mogelijk bovenaan de website hebt staan die direct naar het einddoel leidt. Deze bezoeker heeft geen zin meer om te zoeken en wil jij dan ook zeker niet afleiden van de actie. 

30 seconden bezoekers

Dit zijn de scanners, degene die de koppen scannen en op zoek zijn naar de belangrijkste informatie. Ze hebben al de nodige achtergrondinformatie, maar willen nog even de laatste belangrijke zaken lezen om uiteindelijk een beslissing te maken. Het is voor deze bezoeker belangrijk dat jij in een oogopslag de hoofdzaken naar voren brengt. Dit doe je door gebruik te maken van koppen, dikgedrukte woorden, infographics en afbeeldingen. Ook is de CTA belangrijk om duidelijk naar voren te brengen. Uiteindelijk is het hoofddoel de actie, dus zorg dat die het meeste aandacht trekt. 

3 minuten bezoekers

3 minuten op een webpagina zitten is vrij lang, dit zijn dan ook de mensen die alles van voor tot achter willen weten en ieder woord van jouw website lezen. Het is belangrijk dat in jouw teksten alles naar voren komt, van de praktische zaken tot de emotionele verbinding. Jij moet alle onzekerheden wegnemen en vragen die iemand kan hebben beantwoorden voor deze bezoeker. Denk daarom bij het maken van je webteksten goed na over welke vragen en onzekerheden iemand kan hebben en verwerk die in de tekst of in de FAQ. Speel ook in op de emotie van deze klant en laat zien welke veranderingen iemand allemaal kan verwachten door jouw product of dienst. Deze klant moet jij echt nog laten zien wat jij allemaal in huis hebt.

Houd jij al rekening met deze 3 type website bezoekers?

Vond je deze blog interessant? Help dan andere ondernemers door de blog te delen op jouw favoriete social media kanaal. 

Facebook
Pinterest
LinkedIn

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *