Laten we eerlijk zijn, we weten allemaal dat consistent iets volhouden loont. Of het nu om consistent sporten gaat, gezond eten of content inzetten om jouw business zichtbaar te maken. Het gaat allemaal om volhouden en doorzetten, en dat is helaas vaak ook het moeilijkste gedeelte.

Je hebt een goed idee, bent enthousiast, maar gaandeweg merk je dat het toch niet zo simpel is om het vol te houden als dat je op voorhand had gedacht. Wanneer je weet wat de hoofdreden hiervan is, kun je dit ook aanpakken.

Dus.. hier gaan we! 

1. Gebrek aan inzet voor jouw bedrijf 

Dit klinkt wellicht wat onaardig, jouw bedrijf is je kindje en je wilt er alles voor doen om het te laten slagen. Maar toch zie je het vaak; je bedrijf begint een beetje te lopen en binnen no time word je opgeslokt door het werk. De tijd die je over hebt om nog AAN je bedrijf te werken wordt hierdoor steeds minder, en lijkt ook minder belangrijk. Maar je kunt de toekomst niet voorspellen. Ook al zit jij je komende maanden vol, daarna wil je weer nieuwe klanten aan je binden. Consistent doorgaan met het delen van content is dus een must. Timemanagement is en blijft hierin super belangrijk. Zorg dat je naast je werk voor klanten ook altijd tijd neemt om je bedrijf zichtbaar te houden bij de juiste doelgroep.

2. Je wilt overal aanwezig zijn

Niemand kan alles in een keer goed doen, ook jij niet. En dat is helemaal niet erg. Toch zie je vaak ondernemers die gelijk alles willen inzetten. Ze maken een website, een facebook en linkedin account, beginnen met Instagram en worden ook aangetrokken door Pinterest. Want wat zouden al die kanalen wel niet kunnen bijdragen aan het succes van hun bedrijf? Dat kan inderdaad heel veel zijn, wanneer jij een Facebook specialist in huis hebt een Pinterest marketeer en een Instagram professional. De realiteit is waarschijnlijk dat dit niet het geval is. Kies daarom voor één platform. Een platform dat jouw aantrekt en waar je doelgroep op aanwezig is. Zorg dat je dit platform helemaal uitbuit, dat je daar iedere dag op aanwezig bent en echt die connectie aangaat met je doelgroep. Je zult zien dat dit je veel meer oplevert dan overal half aanwezig zijn.

3. Gebrek aan systemen 

Zeker wanneer je niet zoveel tijd hebt is het fijn om met systemen te werken. Dit zijn zowel systemen die je helpen het overzicht te bewaren. Maak bijvoorbeeld een content planning, maar ook een contentbank in Asana, zodat je als je tijd hebt in een keer meerdere stukken content kunt maken. Maak ook gebruik van systemen om je content op verschillende manieren in te zetten. Leer jezelf aan dat wanneer je een blog schrijft je hier ook direct een Insta story over opneemt en er een post bij schrijft. Zet dit vervolgens klaar in Planoly, zodat je dit op een later moment als je minder tijd hebt kunt delen. Of wanneer je Pinterest inzet, maak alvast een layout in Canva en plan het vervolgens in Tailwind in. Zorg dat je systemen voor je laat werken om consistent aanwezig te kunnen zijn. 

4. Je hebt geen duidelijk doel 

Dit laatste gaat verder dan een doel hebben voor je content. Om echt consistent aanwezig te kunnen blijven is het belangrijk dat jij een doel hebt met je business, een missie, waar je volledig achter staat. Dit gaat ook verder dan het verdienen van geld, of om meer vrijheid creëren. Wat wil je nu echt? Welke impact wil je maken? Dit is iets wat vaak in ontwikkeling blijft. Monitor daarom af en toe of je nog helemaal achter jouw missie staat. Voel je het nog? Heb je nog zin om er alles voor te doen? Ben je nog de juiste mensen aan het bereiken? Wanneer je hierop volmondig Ja kunt antwoorden is het een stuk makkelijker om consistent aanwezig te blijven en te doen wat nodig is om jouw doel te behalen.

Wat is jouw grootste valkuil als het om consistent zichtbaar zijn?